Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Děkuji za informace.

Není mi jasné - čeho chtějí demonstranti vlastně dosáhnout? Mají nějaký program, požadavky? Jsou jednotní nebo jde o desítky skupin, které spojuje jen odpor vůči tomu, co je teď? Jde o dosažení něčeho konkrétního, jsou ty demonstrace plánované a organizované, či jde spíš o výbuchy hněvu...

Také se píše o útocích na policejní stanice, na snahu ukrást zbraně - to mi moc nepřipadá jako demonstrace, spíš jako snaha o ozbrojený převrat. Jak to v Iránu vlastně je?

1 0
možnosti
MK

R^ Dobré info. Irán, jako šíitská bašta, to nemá lehké v sevření okolních sunitů.

1 0
možnosti
Foto

Bylo to moc zajímavé. Díky.R^

3 0
možnosti
Foto

V těchto zemích vede přílišná demokracie dříve nebo později k chaosu a násilí. Nyní vidíme důsledky této politiky. Je otázkou, zda by nemělo vedení postupovat stejně jako v Turecku a opozici umravnit.

1 2
možnosti
Foto

Tak jste znectila agentury, ale přinesla jste zajímavé informace dílčího rozměru.

Naproti tomu jsem se někde u oficiálních agentur dočetl, že íránská vláda jako reakci na nepokoje hodlá vypnout sociální sítě a to už je informace (alespoň pro mne) zásadního charakteru a nebývalého rozsahu blížící se někam ke KLDR a Číně. Škoda, že v tomto směru nemáte bližší poznatky.

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Včera byly v agenturní zprávě zde na tomto serveru záběry z PROvládní naaranžované demonstrace, které mě inspirovaly k napsání tohoto článku. Sociální sítě, které fungují přes smartphony (telegram a instagram) byly blokovány pár hodin, internet byl zpomalen, ale určitě nelze mluvit o totálním odřezání země. Zprávy a záběry se ze země bez problémů zatím dostávají ven.

2 0
možnosti
OF

Zajímavé.

Kdysi mi někdo říkal, že šáh znamená také kráva,jen se to nějak jinak čte...

V Teheránu snad mají muzeum islámské revoluce, je to pravda ?

Jak se podařilo Chomeinimu národ tak zfanatizovat ? Prý Iračány popudilo ,že si

v televizi přiťukl s americkým prezidentem / Carter ?/ vínem...

Kdysi ,když k nám přijel Reza Pahlavi na návštěvu /s Farah Dibou/ ,tak jejich fotografie v rámečku byla i na přední straně Československého sportu / ten jsem

i četl/...

No a na závěr vám něco popřeji maďarsky / učíte maďarštinu, ne ?/,

maďarsky umím jen pozdravy....

Bo borat es buzat / mělo by to být hodně vína a pšenice/. Boldog uj Evet;-DR^

0 0
možnosti
OF

Bort, búzát, békességet!

Bort ne borat.... ;-D

0 0
možnosti
JS

Situace v Íránu mě zajímá. Na druhé straně nemám zájem o vymývání mozku.

0 1
možnosti
Foto

Dobrý den, pane Slavíčku, můžete mi laskavě sdělit, která informace je podle Vás vymýváním mozků? S radostí ji opravím.

1 0
možnosti
Foto

Prozatím to pouze vypadá na další posílení konzervatismu převládajícího v iránské společnosti.

0 1
možnosti
Foto

Dobrý den a děkuji za Váš příspěvek, můžete mi laskavě sdělit Váš zdroj, na základě kterého usuzujete, že je celá íránská společnost převážně konzervativní? Nebo myslíte spíše převládající konzervatismus vlády a politických špiček? Íránská média občas také vypustí zprávy, podle kterých je "většina lidí na západě závislá na alkoholu a žije v nevěrou rozvrácených manželstvích".

1 0
možnosti
Foto

Bavil jsem se letos s člověkem, co do Iranu jezdí nakupovat šafrán a ten místní lidi moc vychvaloval, jak jsou přátelští.. Tak snad se ten jejich režim zmírní, i když ženy tam mají asi určitě víc svobody, jako v jiných arabských státech. Nakonec oni prý o sobě ani netvrdí, že jsou muslimové, ale že jsou Peršané.. Jinak díky za info..R^

7 1
možnosti
Foto

Muslim neni narod. Persan ano

1 0
možnosti
  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1998x
Žiju na hranici dvou světů.. a občas i několika zemí, už pěkných pár let. Z donucení okolnostmi. Balansovat nad propastí mě tak nějak baví, závratěmi netrpím. Jsem upřímná, protože nemám moc co ztratit. Co nechci říci, prostě neřeknu, dokud mě nemučí. Pokud něco říci chci, stejně mi v tom nikdo nezabrání.

Jsem zaměstnancem jedné ze tří největších firem na světě a u toho se intenzivně zabývám exotickou, donedávna oficiálně "nepřátelskou" zemí. Studuji její moderní dějiny v doktorandském studijním programu a jako správný ekonomický kaskadér jsem vydala učebnici libozvučného indoevropského jazyka, kterým se tam mluví, tedy perštiny. 

Mám ráda odvážné lidi, sarkasmus a dobrou skotskou. Bez ledu prosím. A dvojitou. Dnešní doba si to tak nějak žádá.