Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Velmi zajímavý článek.

Avšak obávám se, že íránský režim je mocensky nesmírně tuhý a svou faktickou podstatou je rovnocenný takzvanému islámskému státu.

Pokud vedení íránského státu odmítne sekulární cestu náboženské i politické svobody (což je vysoce pravděpodobné), tak zbývají jen dvě možnosti: 1. režim bude stále represivnější a násilnější, což nepovede k ničemu dobrému; 2. dříve či později dojde k násilné revoluci, při které budou mrtvoly současných představitelů Íránu vláčeny ulicemi přesně podle vzoru z jiných muslimských zemí, a to, co bude po té revoluci, si netroufám odhadnout.

Už z více zdrojů jsem získal informace, že Íránci se stále větším hněvem vnímají islám jako cizí prvek a především nástroj poarabšťování. Starý, krásný a květnatý perský jazyk je potlačován ve prospěch arabštiny. Začíná to již od nejnižších stupňů školní výchovy. Velice názorně to ve své knize "Proč nejsem muslim" popsal Íránec Ibn Warraq. Mohutné dílo tohoto muže dělá čest všem Íráncům. Íránci mají možnost navázat na skutečně slavnou minulost a islám do ní rozhodně nepatří. Pokud by se Íránci řídili třeba příkladem perského krále Kýra Velikého, pak by všichni současní íránští mocnáři a klerikové (vpodstatě celé vedení státu) byli všem jen pro smích.

Pokud se Íránci zbaví islámu, bude z nich nesmírně bohatá, mocná a respektovaná země.

8 0
možnosti
JS

J59a10n 66S48e62m40i46k

29. 5. 2015 13:51

Zajimave.

Uplne to nesouvisi s clankem, ale jeden roztomily zazitek z meho odledu pred lety z Iranu.

Jel jsem autobusem z Teheranu do Turecka. 

Okamzite po prekroceni hranic do jedne vsechny iranky shodily satek, a vsichni iranci zacali chlastat to co koupili hned za hranicni zavorou- nez jsme vyjeli z prvni turecke pohranicni vesnice, byly vsichni iranci namol ozrali.

;-D

13 0
možnosti
JR

J48a64r53a 20R22a83n40k

29. 5. 2015 19:34

Ja mela mit na Vanoce 79 na ceste z Australie mezipristani v Tehranu a pilot jen oznamil, ze se cosi deje a letime na Dubai. V Kanade zije spousta Irancu,  vetsinou inteligence, spousta lekaru a jak jsem jiz nekde psala i v tv komici a spisovatele:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1998x
Žiju na hranici dvou světů.. a občas i několika zemí, už pěkných pár let. Z donucení okolnostmi. Balansovat nad propastí mě tak nějak baví, závratěmi netrpím. Jsem upřímná, protože nemám moc co ztratit. Co nechci říci, prostě neřeknu, dokud mě nemučí. Pokud něco říci chci, stejně mi v tom nikdo nezabrání.

Jsem zaměstnancem jedné ze tří největších firem na světě a u toho se intenzivně zabývám exotickou, donedávna oficiálně "nepřátelskou" zemí. Studuji její moderní dějiny v doktorandském studijním programu a jako správný ekonomický kaskadér jsem vydala učebnici libozvučného indoevropského jazyka, kterým se tam mluví, tedy perštiny. 

Mám ráda odvážné lidi, sarkasmus a dobrou skotskou. Bez ledu prosím. A dvojitou. Dnešní doba si to tak nějak žádá.